DKK Franske Bulldogs
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hund nummer 2

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
TinaLiv

TinaLiv


Antal indlæg : 84
Join date : 04/02/10
Age : 48
Geografisk sted : Fredericia

Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: Hund nummer 2   Hund nummer 2 EmptyMan 15 Mar 2010, 00:33

Hej Allesammen!

Nu skal vi jo om en lille uge hente vores nye lille buller hjem, og da det er første gang i mit liv at jeg er beriget med 2 hunde kunne jeg godt bruge lidt gode råd og tips Smile

Hvordan gjorde I da I fik hund nummer 2 ind i huset?
Mødtes de på neutral grund først eller hvordan?
Hvad med legetøj i hjemmet?
Lod I bare hundene styre showet selv? Hvornår valgte I at bryde ind?

Nu er Abby en ret skrap lille dame, og når vi har besøg af hundevenner så vil hun virkelig gerne bestemme alt!
Derfor kan jeg da godt blive en lille smule nervøs, da jeg ikke ønsker den nye lille får en træls start i vores hjem.

Kom gerne med alle Jeres historier, gode råd og tips til det at få hund nummer 2 ind i huset!! Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.bullywonderland.dk
Gæst
Gæst




Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hund nummer 2   Hund nummer 2 EmptyMan 15 Mar 2010, 01:20

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej....
Ja, nu kommer lille Emmet snart hjem:-) weeee.... (lille får der danser)

Jamen da vi fik Charlie, lod vi Ozzy og Charlie møde hinanden i haven første gang... og holdte selvfølgelig øje med dem, men her tog Ozzy det i stiv pote, og var SINDSYGT god til Charlie.

Vi har ikke rigtig oplevet noget, det var faktisk Charlie som var hård ved Ozzy (bed ham i kuglerne, tisseren, ørerne osv) hvor vi så måtte fortælle Charlie det gjorde man ikke, da Ozzy ikke selv sagde av...!

Men jeg er sikker på, at Abby nok skal være rigtig god ved lille Emmet... sommetider er de faktisk bedre til at opdrage end vi mennesker er..

Jeg ville tage det stille og roligt, og holde et godt øje med det hele... og tage tingene som de kommer.. bare husk at Abby er 1.prioritet, forstået på den måde, at hun helt sikkert vil blive jaloux, og vil kræve jer mere end før... så giv hende opmærksomhed og sørg også for at give hende alenetid...:-) Det bliver hårdt for hende også jo, men hun kommer til at EEEEEEEEEEEEELske det:-)

Rigtig god fornøjelse... og glæder mig vildt meget til leg med ale tre og at følge den lille smukke Emmet:-)
Tilbage til toppen Go down
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hund nummer 2   Hund nummer 2 EmptyMan 15 Mar 2010, 20:07

Wee (et andet lille får der danser) - hvor er du heldig at få en bullerbaby lige om lidt - ikke spoooor misundelig her da......


Jeg er enig med Maria, du vil helt sikkert se en anden side af Abby, end du er vant til. Voksne hunde finder sig i forbløffende meget fra små hvalpe....
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
TinaLiv

TinaLiv


Antal indlæg : 84
Join date : 04/02/10
Age : 48
Geografisk sted : Fredericia

Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: tak for input   Hund nummer 2 EmptyTirs 16 Mar 2010, 02:49

tak for input Very Happy

hehe Louise Wink

Ej jeg håber også det kommer til at gå godt!!
Og alenetiden med Abby skal jeg nok huske!
Ej hvor jeg da glæder mig - det er jo på lørdag det sker!!! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.bullywonderland.dk
TinaLiv

TinaLiv


Antal indlæg : 84
Join date : 04/02/10
Age : 48
Geografisk sted : Fredericia

Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: første uge er ved at være gået   Hund nummer 2 EmptyLør 27 Mar 2010, 15:39

Lige en lille update!
Vi fik jo lille Emmet for en lille uges tid siden, og jeg var jo lidt nervøs i forbindelse med mødet mellem min skrappe prinsesse og den lille putte Smile
Men men det er bare gået bedre end jeg havde turdet håbe!
Hans mente jo at vi skulle have legetøjet fremme fra start for sådan ville det jo blive senere hen også.. Så for ikke at være alt for skrap gav jeg Hans et døgn med den metode, inden jeg ændrede det og fjernede alt legetøj!
Abby ville ikke forholde sig til den lille så længe legetøjet var der, for så kunne hun jo bare lege med os i stedet. Så da alt var væk begyndte hun at interessere sig for ham.
Han var noget bange for hende til at starte med, men tøede ret hurtigt op og sprang på hende!
Og hun har bare været så sød og god ved ham, og leget på en pæn måde!
Vi har selvfølgelig lidt problemer med mad, men det havde jeg forventet. Når jeg laver mad til dem står Abby og vogter over køkkenet mens Emmet godt har fattet lunten og pænt venter udenfor køkken-fodpanelet. Hvis hun bliver for slem smider jeg hende ud af køkkenet, og andre gange distraherer jeg hende så hun ikke bare står og skuler efter ham.
Og lige så snart hun har fået sin mad henter jeg så Emmet ind i køkkenet og stiller ham ved sin madskål, og så er der ikke flere problemer med det.
Vi har også haft noget legetøj-terapi i løbet af ugen, og er nu kommet så vidt at vi kan have noget legetov liggende på gulvet hele tiden uden bøvl. Og Abby vælger at gå til Emmet når der skal leges med det tov istedet for os, så det er bare super! Smile
Udendørs er hun noget mere vild, så der skal jeg lige være lidt opmærksom. Hun tonser jo rundt og hans lille vægt kan altså bare ikke stå imod sådan en 10kg hund der kommer spænende!
Men hun er blevet rigtig god til at lege med ham med en pind uden at være sur og skrap!
Så jeg er bare rigtig glad!! Smile Skønt med to vapser i hjemmet! Smile
Vi har i løbet af ugen også været ude at gå med dem begge, og Emmet synes godt nok at det halsbånd og snor pjat er noget underligt noget Very Happy Men når han ser hvordan hun opfører sig på gåturen så efteraber han bare hende og så er der ingen problemer i at gå med snor på.
Han har også fået hilst på en anden hund på gåturen, og så har han været med på strandtur med Abby, Charlie, Aja og Gimpe. De store hunde tog supergodt imod ham og han drønede bare rundt sammen med dem som om han aldrig havde gjort andet Smile Det var bare så hyggeligt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.bullywonderland.dk
Sponsoreret inhold





Hund nummer 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hund nummer 2   Hund nummer 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hund nummer 2
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hund nummer 2 en realitet :)
» Hvornår hund nummer 2
» hvad mon der sker nu ?
» Lidt om os.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
DKK Franske Bulldogs :: Franske bulldogs :: Min nye hvalp-
Gå til: