DKK Franske Bulldogs
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Barf.. har i prøvet?

Go down 
+4
Boris
Kristine
Louise B
MariaW
8 deltagere
ForfatterBesked
MariaW

MariaW


Antal indlæg : 11
Join date : 02/03/10
Age : 37
Geografisk sted : Svendborg

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyOns 03 Mar 2010, 12:16

Er der nogen der har erfaringer med barf/råfodring af de franske?

Selv har løsningen for Gizmo været at begynde på råfodring, for han gad simpelthen ikke tørfoder i mere end en uge på hvert mærke..

Vi får ros hvor end vi kommer hos dyrlæger/hundefolk og at han vandt juniorklassen hanner i århus i november tyder på, at det i hvert fald ikke gør noget skidt for hans benstilling, huld, pels etc.

Egentligt bare et oplysningsindlæg, hvis der er nogen som os, der ikke fungere på tørkost Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyOns 03 Mar 2010, 12:22

Jeg barfede i sin tid mine schæfere og det var et gigantisk hit.... Når engang pengene er til det igen, vender jeg helt sikkert tilbage til denne metode....
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
Kristine

Kristine


Antal indlæg : 67
Join date : 05/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Helsingør

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyOns 03 Mar 2010, 19:03

Min Diva er blevet råfodret siden jeg fik hende hjem som 8 uger gammel, der har været en kort periode på ca 3 uger hvor jeg har givet selected fish fra olivers så hun kunne tage lidt på, ellers sværger jeg kun til det rå, og hun elsker det !!!
Tilbage til toppen Go down
Boris

Boris


Antal indlæg : 5
Join date : 08/02/10
Age : 37
Geografisk sted : Horsens

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyTors 04 Mar 2010, 15:52

Får de slet ikke dårlig mave af det? Boris har en meget sart mave og kan ikke tåle andet sin tørfoder.
Tilbage til toppen Go down
MariaW

MariaW


Antal indlæg : 11
Join date : 02/03/10
Age : 37
Geografisk sted : Svendborg

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Ang. dårlig mave..   Barf.. har i prøvet? EmptyTors 04 Mar 2010, 22:47

Når du barfer må du endelig ikke blande tørfoder og det råfoder. Det skyldes at de to fodringsenheder har vidt forskellig PH-værdi, og at hundens tarmsystem derved er noget længere tid om at fordøje tørfoderet fremfor det rå kød.

Da gizmo fik tørfoder sked han 4-5 gange om dagen, og han havde jævnligt dårlig/tynd/løbende mave. Efter at han er kommet på barf har han afføring 1-2 gange om dagen og jeg skal sjældent tørre røv mere cheers Fin fast, og ikke særlig meget afføring = tegn på at han optager meget mere af det rå kød end han nogensinde gjorde af tørkosten.

Jeg tror det skal prøves på egen hund før man tror det. Gizmo er blevet barfet siden oktober sidste år, og min søster er først lige hoppet med på vognen med hendes labrador-blanding. Den har også altid ladet tørfoderet stå hele dagen, og nu hvor den er begyndt på det rå kød er madskålen ALTID tom afro
Tilbage til toppen Go down
Boris

Boris


Antal indlæg : 5
Join date : 08/02/10
Age : 37
Geografisk sted : Horsens

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyLør 06 Mar 2010, 11:01

Det kunne være det var noget jeg skulle prøve. Boris skider 3-4 gange dagligt og desuden har han også dårlig mave engang i mellem. Hvis man kan undgå at tørre røv ville det bare være fedt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Majbrit

Majbrit


Antal indlæg : 13
Join date : 04/02/10
Age : 51
Geografisk sted : Gedved ved Horsens

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyTors 25 Mar 2010, 19:31

Vi har Barfet Trunte i 3 år og det er det bedste vi har gjort for hende ever.. Hun spiser altid med den største appetit og hendes pels er dejlig blød og lækker.. Hun elsker alt råt, både grøntsager og kødet, så det er jo en fornøjelse at fodre..
Hendes mave er stabil, hun laver stort en en gang om dagen..
Hun er sunde tænder og har aldrig haft tandsten, dyrelægen roser hende meget.
Kan klart anbefale at barfe.. også ved man lige nøjagtig hvor meget de har spist, intet går til spilde Surprised)
Tilbage til toppen Go down
Majbrit

Majbrit


Antal indlæg : 13
Join date : 04/02/10
Age : 51
Geografisk sted : Gedved ved Horsens

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyTors 25 Mar 2010, 19:33

PS. Man kan også få barf som tørkost nu, ved Rigtig Hundemad, som er nemt lige at tage med hvis skal nogen steder hend..
Tilbage til toppen Go down
benson

benson


Antal indlæg : 7
Join date : 04/02/10

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyTirs 30 Mar 2010, 20:18

Vi barfer også vores bulldogs og kan klart anbefale det. Dog skal i huske at det er vigtigt at få råd og vejledning så man har grundviden på plads. Ellers kan det gå helt galt. Men der findes mange forhandlere og barfere rundt omkring som gerne giver gode råd, så der er masser af råd og vejledning af hente rundt omkring
Tilbage til toppen Go down
Zeus




Antal indlæg : 2
Join date : 28/04/10
Age : 38

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyOns 28 Apr 2010, 21:38

Hvor køber man Barf? Har selv overvejet at købe det, men har pt kun fundet det online :/ men har ikke ligefrem lyst til at få sendt kød med posten Smile
Tilbage til toppen Go down
Dafne

Dafne


Antal indlæg : 4
Join date : 18/09/10
Age : 44
Geografisk sted : Vejle

Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? EmptyLør 18 Sep 2010, 18:16

vi har barfet alle vores hunde de sidste 1½ år og med så stor succes at vi selv er blevet forhandlere af det...Hundene elsker det og det har hjulpet på vores store hund der havde allergi...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Barf.. har i prøvet? Empty
IndlægEmne: Sv: Barf.. har i prøvet?   Barf.. har i prøvet? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Barf.. har i prøvet?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
DKK Franske Bulldogs :: Franske bulldogs :: Foder og Fodring-
Gå til: