DKK Franske Bulldogs
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Meget ny i denne verden..

Go down 
+5
Bullgate
Sundbull
majabl
Louise B
KatrineG
9 deltagere
ForfatterBesked
KatrineG

KatrineG


Antal indlæg : 8
Join date : 06/02/10
Age : 43
Geografisk sted : Østjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyLør 06 Feb 2010, 19:15

Jeg hedder Katrine og er 29 år.

Jeg må sige at denne FB net-verden er ret ny for mig, men synes at det er vildt hyggeligt og lærerigt, så må indrømme at jeg er blevet fanget Smile

Jeg bor sammen med min kæreste Casper, og vi mistede sidste efterår vores Krøløre, og siden har jeg så brugt RIGTIG meget tid på at se og læse om alle jeres andres små lækre bulldogs, og det har været ren terapi i en uudholdelig tid..


Vi kiggede noget tid efter på de sødeste hvalpe hos Bullgate men pga. min kærestes arbejde måtte vi vente, og nu er vi så fuldstændig klar til at få en lille ny Smile

Så snart skal vi forhåbentlig have en Ronja (ja navnet er næsten trumfet igennem)...

Vi har kun været på Juleudstillingen i Århus sidste år, og det var jo vildt hårdt fordi vi næsten lige havde mistet Krøløre, men omvendt var det også bare rigtig dejligt at se så mange Krølørehunde Smile
Men vi kommer helt sikkert til udstillingen i Århus til marts, da vi regner med selv at prøve at have vores kommende Ronja med, når den tid engang kommer..

Beklager det lange indlæg Embarassed
Tilbage til toppen Go down
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Velkommen   Meget ny i denne verden.. EmptyLør 06 Feb 2010, 19:52

Det bliver sjovt at følge jeres nye hvalp.
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: velkommen her til   Meget ny i denne verden.. EmptyLør 06 Feb 2010, 20:12

Håber i får glæde af forumet. Der er en tråd her inde om udstillingen i Århus der kan i se nogle af dem som allerede har meldt til.
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
KatrineG

KatrineG


Antal indlæg : 8
Join date : 06/02/10
Age : 43
Geografisk sted : Østjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptySøn 07 Feb 2010, 14:00

Tak for det, så lurer jeg lige der..
Tilbage til toppen Go down
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: ...   Meget ny i denne verden.. EmptySøn 07 Feb 2010, 16:45

Kathrine hvor skal I have hvalp fra?
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
KatrineG

KatrineG


Antal indlæg : 8
Join date : 06/02/10
Age : 43
Geografisk sted : Østjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptySøn 07 Feb 2010, 18:37

Louise:
Vi har ikke lagt os fast på noget sted endnu, men har bl.a. haft kontakt med Karin fra A la Coccios, da hun forventer fawn hvalpe snart, og vi vil gerne som udgangspunkt have en fawn igen.... (Velvidende at hvis den rigtige hvalp er der, så er det jo ligegyldigt med farven Smile )

Men synes godt nok det er svært, når vi ikke som sådan har været rundt og se hos forskellige opdrættere.
Jeg har brugt en masse tid på at kigge på de forskellige hjemmesider/forums, men det er selvfølgelig ikke det samme..

Så alt i alt ved vi det ikke endnu - ved bare at vi er klar til at tage imod en fra midt april og frem Smile
Tilbage til toppen Go down
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Det er også en jungle...   Meget ny i denne verden.. EmptySøn 07 Feb 2010, 18:53

Jeg vil anbefale at I besøger flere forskellige kennler evt snakker med opdrættere på udstillingerne. Det er også en fordel at besøg opdrættere når der ikke er hvalpe...
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
Sundbull

Sundbull


Antal indlæg : 137
Join date : 04/02/10
Age : 40
Geografisk sted : Nyk. F.

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Velkommen til forum   Meget ny i denne verden.. EmptySøn 07 Feb 2010, 19:20

Jeg vil også, som Louise foreslår, råde dig til at besøge nogle kenneler inden de har hvalpe for at kunne danne sig et indtryk af opdrætteren uden at stå med følelser i klemme over for de små pelsbylter som jo alle ser så kære ud, det kan være svært at være objektiv, hvis først man står med sådan en lille hvalp i armene.

Mit andet råd vil være at undgå at købe hvalp et sted, hvor der er alle mulige klausuler og smarte aftaler involveret - det kan være svært som første gangs køber at gennemskue sådan en handel og konsekvenserne heraf. Så hellere lægge den reelle salgspris og få en hund med hjem uden bindinger af nogen slags.

Sidst men ikke mindst - det er IKKE normal procedure at tage penge for at stå på venteliste. Det kan være normal procedure, at lægge depositum på en hvalp, som man HAR udvalgt sig og lavet en skriftlig aftale om køb på - altså en hvalp der ER født.

Held og lykke med at finde det helt rigtige nye familiemedlem Smile !
Tilbage til toppen Go down
http://www.fransk-bulldog.hjemme-sider.dk
Bullgate

Bullgate


Antal indlæg : 24
Join date : 05/02/10
Age : 54
Geografisk sted : København

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyMan 08 Feb 2010, 18:17

Hej Katrine

Ja, jeg kan kun give Louise og Sundbull ret.

Vi kommer også til Århus, så kan vi da få hilst på hinanden der.
Men vi har nok ikke hvalpe før i 2012, og det regner jeg ikke med at du kan vente på. Laughing

Gitte
Tilbage til toppen Go down
http://www.bullgate.dk/
KatrineG

KatrineG


Antal indlæg : 8
Join date : 06/02/10
Age : 43
Geografisk sted : Østjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyMan 08 Feb 2010, 21:52

Ja, jeg kan jo sådan set kun tilslutte mig jer alle 3, og må også indrømme at jeg virkelig syntes det var underligt med det depositum samt et par andre ting, så derfor valgte vi også ikke at lægge os fast på noget... Så har jeg vist ikke sagt for meget..

Vores plan var faktisk også at vente til efter udstillingen i Århus, så vi kunne hilse på forskellige opdrættere der, men så synes vi lige pludselig at der ville gå rigtig lang tid inden vi kunne få en lille hvalp, det er jo ikke nemt når man bare efterhånden føler sig mere end klar.

Gitte: Jeg ville ellers rigtig gerne have en hvalp fra jeres Brenda Lee og lækre hanhund, som jeg ikke lige kan huske hvad hed. Hold op de havde de flotteste farver jeres B kuld, og min familie og jeg var virkelig så glade for at vi måtte komme på besøg. Jeg var bare så træt af at det ikke kunne lade sig gøre på det tidspunkt :-(

Hold op hvor er det svært, men vi søger videre og glæder mig at hilse på jer til udstillingen i Århus og forhåbentlig få snakket med nogle forskellige folk, men det er jo lidt svært når man er ny og ikke kender nogen, men så er det jo med ikke at være genert Smile
Lige et dumt spørgsmål måske, men hvad er Bulldoggens dag og hvor foregår det?
Tilbage til toppen Go down
Gitte

Gitte


Antal indlæg : 28
Join date : 04/02/10
Age : 68
Geografisk sted : Hvidovre

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Bulldoggens dag   Meget ny i denne verden.. EmptyMan 08 Feb 2010, 21:59

Det er en 2 dages udstilling i klubben som holdes på Fyn på Bøsøre camping.
Tilbage til toppen Go down
http://www.fransk-bulldog.hjemme-sider.dk
Tanja H

Tanja H


Antal indlæg : 38
Join date : 04/02/10
Age : 40
Geografisk sted : midtjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyMan 08 Feb 2010, 23:10

Jeg er også selv ny i denne bulldog verden, min mor og søster har været med på udstillinger nogle år, men det var først da jeg fik min egen hund, som er hvalp efter min søsters tæve, at jeg begyndte at tage med på udstillinger... Men man kommer hurtig i snak med alle de fantastiske buller folk..
Det kan godt være lidt stresset på en udstilling, så hvis folk virker lidt fjerne eller ikke rigtig vil snakke, så er det tit fordi de snart skal i ringen. Når de har været inde er de som regel faldet ned på jorden igen Laughing Så det er helt sikkert ikke for at være uhøflig hvis man lige virker lidt fjern...
Tilbage til toppen Go down
http://midlandmoor.minisite.dk
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Kan se du kommer fra østjylland   Meget ny i denne verden.. EmptyMan 08 Feb 2010, 23:13

det gør jeg også og du skal være velkommen til at komme forbi her og besøge os og se vores hunde.
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
KatrineG

KatrineG


Antal indlæg : 8
Join date : 06/02/10
Age : 43
Geografisk sted : Østjylland

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyTirs 09 Feb 2010, 19:05

Det lyder rigtig godt, så vil jeg prøve at finde jer, og forståeligt nok at det ikke lige er inden at folk skal ind, at man stiller de 1000 spørgsmål Smile

Og tak Gitte for info.
Tilbage til toppen Go down
Stine Rønnow

Stine Rønnow


Antal indlæg : 25
Join date : 09/02/10
Geografisk sted : Skovlunde

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: hej Kat   Meget ny i denne verden.. EmptyOns 10 Feb 2010, 13:14

Hej Katrine Laughing Dejligt med en ny mere Wink

Må være 100% ærlig og sige til dig, at du Virkelig skal tænke dig RIGTIG godt om hvor du køber hund fra (også selvom du har forelsket dig i en bestemt farve, og som du selv siger den "rigtige" hund har ikke en bestemt farve)
Da jeg skulle have hund, var jeg ALLE opdrættere igennem (det tog over 1år) og tro mig, der er simpelthen nogen som har deres papir i orden, men som har nogle urimlige krav, eller ikke gør det Allerbedste for avlen...

Der er kommet nogle rigtige gode nye opdrættere til verden i bulldogregiet, som absolut vil racen det bedste Very Happy !, så brug tiden på at kontakte forskellige opdrættere og besøg se dem også dan dig et indtryk.

dette forum er også en Rigtig god måde, at skabe sig nogle gode kontakter på....

Go dag -Stine-
Tilbage til toppen Go down
Kristine

Kristine


Antal indlæg : 67
Join date : 05/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Helsingør

Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. EmptyOns 10 Feb 2010, 21:06

Hej Katrine

Vær sød at lov mig du ikke vælger for hurtigt, det kan gå så grueligt galt, selvom man tror man har styr på det.

Det kan være en fordel at maile med nogle opdrættere en tid, for at komme lidt ind på dem, spørg dem om alt det du kan finde på at spørge om, også det du tror du allerede ved, måske finder du ud af noget du ikke vidste i forvejen.

Det kan være temmelig svært at besøge 3-4 opdrættere og se en masse hvalpe, specielt hvis du er som jeg, og bare vil have dem alle med hjem Wink

Hellere vente for længe, jeg selv ventede i over 1 år og ligepludselig så var der bid, verdens bedste lille tæve I love you i mine øjne

Så håber du er tålmodig, det er bestemt det værd Exclamation
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Meget ny i denne verden.. Empty
IndlægEmne: Sv: Meget ny i denne verden..   Meget ny i denne verden.. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Meget ny i denne verden..
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Om denne kategori

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
DKK Franske Bulldogs :: Præsentation :: Præsentation af nye brugere-
Gå til: