DKK Franske Bulldogs
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Til jer som fulgte med i tråden i går

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 09:46

Jeg vil lige poste her min besked til personen fra i går som tilsvinede mig og kaldte mig gammel og blind...gg men jeg MENER og står stadig fast på at en fransk bulldog er ikke en hund man råber og vender om på ryggen.


Hej jeg prøver at starte fra starten af, jeg tror du ved disse ting men blot ikke har tænkt på dem på denne måde, jeg jeg prøver.
Først er det 15-20000 år siden hunden blev splittet fra ulven.Der er sket store ændringer i hundens livsvilkår, siden den tilpassede sig livet i menneskets nærhed, og de adfærdsmæssige og udseendesmæssige tilpasninger, der har været nødvendige for at kunne overleve som tamhund, er meget grundlæggende.
Den franske bulldogs historie kan ikke føres så langt tilbage som den engelske bulldog. Der findes flere vidensbyrder om at prinsesse Marie meget tidligt havde en fransk bulldog, en oberst beretter i sin dagbog d. 26. januar 1892 en beskrivelse af hendes hund som lyder meget til at være en fransk bulldog og billeder malet af Otto Brache fra år 1900 viser Marie med sin franske bulldog. Andre kan ligeledes bevidne den franske bulldogs tilknytning til den kongelige familie hen ved 120år siden.
Bulldogklubben blev stiftet i 1908 og siden har man avlet efter et bestemt mål, et ønske om et udseende og temperament.
Derfor er du nødt til at forstå den franske bulldog du har hjemme har ikke noget fra ulven, den franske bulldog er avlet i over 100år hvor opdrætteren har gået efter et bestemt ønske om temperamentet. Det temperament kan beskrives sådan venlig, intelligent og yderst fornøjlig følgesvend, der holder meget af hygge, leg og godt selvskab. Den er let at opdrage, munter, lærenem og meget kærlig, spicelt over for børn. Den må ikke opdrages for hårdt, da den bliver meget ulykkelig over at få skæld ud.
Jeg syntes det er super ærgeligt at du ikke har fået noget råd og vejledning fra opdrætter, i hvordan en fransk bulldog skal opdrages. En hund kan ikke tænke nu er jeg slem, det er en menneskelig følelse man tillægger en hund, en hund har instinkter som den følger. Når man tillægger en hund menneskelige behov eller følelser, har man misforstået sin hund meget alvorlig. Det er det jeg vil mene der er sket i din situation og så er du ikke blevet vejledt på en hensigtsmæssig måde.
At en hund tager ens underbusker, fortæller mig at vi nok har at gøre med en han hund, som i følge af sine instinkter kan lugte noget godt i disse underbukser, han hunden følger sit instinkt og tager dem og ender tit med at bide dem i stykker. Når du så opdager den har ødelagt noget så er muligvis forsent at irettesætte hunden, da hunden glemmer meget hurtigt igen. SÅ er det du skal tænke sådan om din buller:
Hvis jeg synes om den, er det min.
Hvis jeg har den i munden, er det min.
Hvis jeg kan ta' den fra dig, så er det min.
Hvis jeg havde den for lidt siden, så er det min.
Hvis det er min, må det aldrig se ud, som om det er din.
Hvis jeg bider den i stykker, er alle stumperne mine.
Hvis den ser ud omtrent som min, så er det min.
Hvis jeg så den først, så er det min.
Hvis du leger med den og lægger den fra dig, bliver det automatisk min.
Hvis den bliver ødelagt, så var det ikke min fejl, og så er den naturligvis DIN

SÅ trækker du på smilebåndet og læser den sidste linje igen....selvfølgelig er fejlen din...det er jo dig som har placeret underbukserne så hunden kan få fat i dem...din fejl....opdager du hunden har dem i munder og ja tager den på fersk gerning så laver du bytte leg..dvs du giver hunden noget den må have og du tager stille og roligt det fra den som den ikke må have. Roser den når den har legetøjet som den må have og skælder dig selv ud for at gjort så hunden kunne komme til underbukserne.
Din hund forstår dig udemærket den er ikke dum det er dig som ikke kan tyde dens små signaler, en hund skal have en komando min 50 gange før den går ind på lystavlen. En hund ønsker en leder som formå at holde flokken i ro, en voldsom leder er en dårlig leder, i hundensøjne. En hundeflok er meget rolige og afslappet og enhver form for uenigheder bliver med det samme dæmpet med, dæmpede signaler, søg på dette: dæmpede signaler....
Der er ingen i en flok som vender hinanden om på ryggen, dette er et overgreb som kan ske hvis en fremmed hund kommer ind i flokken og vil sloges. Hver eneste gang du vender din hund om på ryggen laver du et overgreb på den, og den ser dig ikke som en god leder, sådan en hund kan blive meget utryg, den utryghed kan udvises som ødelæggelse af ting, laven stort og småt inden for og begrebet vil døv, dvs den ikke vil hører efter hvad du siger da den ikke er tryg ved dig.
Jeg håber du vil tage lidt af det til dig som jeg har skrevet ellers har jeg da spilt 40 minutter.
Hilsen maja
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 18:01

Nu læste jeg kun starten på omtalte tråd, så jeg ved ikke hvad den endte med. Men at du skulle være gammel tager jeg da som en personlig fornærmelse... du er jo kun ganske få måneder ældre end mig, og jeg er BESTEMT ikke gammel.... bounce bounce bounce

Når det så er sagt, synes jeg det er et rigtig godt indlæg du har postet. Fik du svar, for jeg kan se tråden er slettet?

Og i sådan en situation kan man se hvor VIGTIGT det er at vejlede sine hvalpekøbere på en ordentlig måde - både ved købet, men også resten af hundens liv. I min verden stopper salget/købet ikke ved overdragelsen... Det er en livslang opgave man påtager sig, hvis man vælger at lade sin tæve sætte hvalpe i verden.... synes jeg.

Godt gået Maja cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
Louise B
Admin
Louise B


Antal indlæg : 222
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Hedensted

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 18:03

Og iøvrigt synes jeg ikke dine 40 minutter var spildt, selvom modtageren ikke tager noget af det til sig - med den smøre kan du nemt have nået andre ude omkring i de danske hjem Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.bryrupbulldogs.dk
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 18:07

Grunden til at jeg postede indlægget her var for at sætte nogle tanker igang, både ang opdragelse af hunden og det som kan ske når man ikke vejleder sine hvalpekøbere. Jeg syntes efter at have læst indlægget at jeg skulle have sat kildeanvisning ind så jeg kunne dokumenterer det ikke var noget jeg lige sidder og finder på. At vores hunde nedstammer fra ulvene giver i min anledning ikke nogen som helst anledning til at bruge dette som samligning med vores franske bulldogs, i opdragelses situationen og jeg mener jeg har ALDRIG set nogle af vores voksen hunden ligge hinanden om på ryggen, dette har jeg set i andre situationer hvor overfald har været situationen.
Jeg fik en undskyldning men som jeg skrev behøver jeg ingen undskyldning men tænk på hunden...... jeg kan da slukke for computerne hvis jeg ikke gider at læse det, men hvad med hunden som lever i en flok hvor psykiskvold er en del af opdragelsen....den kan ikke lige trække stikket ud...
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 18:09

Louise smøren er kun postet her inde, desværre ikke på hg da opdrætter af tråden slettede den. Personen har taget denne mail til sig og kan godt se at argumentet om ulvene og menneske samligningen ikke helt hang sammen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
Kristine

Kristine


Antal indlæg : 67
Join date : 05/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Helsingør

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 21:37

Maja du er fanme et godt menneske !!!!!!!! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Jeg for ONDT i hjertet når jeg tænker på alle de dyr der lider under menneskers fejl handlinger, og uvidenhed...... Sad
Tilbage til toppen Go down
Heidi Grøngaard

Heidi Grøngaard


Antal indlæg : 44
Join date : 04/02/10
Age : 36
Geografisk sted : Lomborg

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 21:54

Det er super godt skrevet maja, og jeg håber virkelig at de ser hvad skade det kan forvolde deres søde rare hund..
Da jeg jo har mødt disse mennesker og omtalte hund ved jeg at selvom hunden kommer fra det sted det gør har
den ingen psykiske skader af dette.. Det er en sød og rar hund som aldrig ville gøre nogen ondt..
Vi har jo som sagt selv haft gjort dette mod Gandhi fordi vi i sin tid fik at vide - af en person jeg ikke benævner her i offentligt forum - , at dette var det eneste rigtige at gøre ved ham i nogle specifikke situationer, som vi har haft med ham, men vi er på længere sigt og heldigvis i tide kommet til den konklusion, at dette ikke var godt for hverken Gandhi eller os, og vi har indset at visse personer skal man IKKE tage mod råd og tips fra..
Tilbage til toppen Go down
http://www.bricksite.com/franskebulldogs
majabl

majabl


Antal indlæg : 133
Join date : 04/02/10
Age : 45
Geografisk sted : Horsens

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 22:13

Jamen jeg har da også mødt mennesker som mener at hunden skal irettesættes ved fysisk handling og har også selv været der i mine yngre dage, men kunne da hurtig konstaterer dette ikke er en hensigtsmæssig løsning, og så er det man må finde ud af hvilken opdragelses metode man så vil benytte. Det er jo aldrig forsent at rette sine fejl her i livet, det skulle jo helst gå den rigtige vej, når man har begået en fejl så skal man lære af den og så finde en ny vej.
Vi skal huske at hundesflokleder aldrig er unødig hård eller voldsom, det eneste man får ud af at være det er at hunden mister tilliden til ejeren som leder.
Det modsatte af belønning er ikke straf i min verden men ignorering, det har jeg oplevet er mere effiktiv når hunden laver en uønsketadfærd. Vores bullere har det jo med at gøre sig bemærket ved gøen eller lave andre kunstre for at få vores opmærksomhed og her hos mig bliver den uønsket adfærd ignoret hvis den er ubelejligt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.greenhills-bulldogs.dk
Heidi Grøngaard

Heidi Grøngaard


Antal indlæg : 44
Join date : 04/02/10
Age : 36
Geografisk sted : Lomborg

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptyOns 07 Apr 2010, 23:00

Maja - Det er lige det vi prøver at leve efter nu.. Smile
Gandhi er heldigvis en stærk lille FB og han har heldigvis ikke taget skade mentalt af den behandling han har fået af denne person, og af vores venden ham rundt på ryggen og holden ham fast, hvilket vi gjorde måske ti gange inden vi fandt ud af at dette slet ikke hjalp hverken os eller vores hund.. Vi er bestemt blevet meget klogere heldigvis..

Når Gandhi - eller for den sags skyld Xanto - idag gør noget de ikke må er det for det meste bare noget vi griner af. Det være f.eks. for et par uger siden hvor jeg fandt gandhi på sofabordet hvor han troede der stod guffer fremme endnu.. Og jeg grinede og bedte ham bare om at blive.. (Så kunne jeg jo lige tage et billede af ham på fersk gerning) Very Happy

Til jer som fulgte med i tråden i går DSC01190
Tilbage til toppen Go down
http://www.bricksite.com/franskebulldogs
Stine Rønnow

Stine Rønnow


Antal indlæg : 25
Join date : 09/02/10
Geografisk sted : Skovlunde

Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Du har Ret Maja...   Til jer som fulgte med i tråden i går EmptySøn 19 Sep 2010, 17:55


Synes det er fedt skrevet og tænker bare, at hende som fik denne forklaring af dig, har slet ikke Fattet noget af at have hund... Nogen mennesker er bare uegnede til at have hund (og tror bare at det er pice of cake at opdrage), alle hunde kræver tålmodighed, gentagelser, tilgivelser, kærlighed og vedholdenhed Smile

men maja du har så ganske ret i dit indlæg....
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Til jer som fulgte med i tråden i går Empty
IndlægEmne: Sv: Til jer som fulgte med i tråden i går   Til jer som fulgte med i tråden i går Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Til jer som fulgte med i tråden i går
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
DKK Franske Bulldogs :: Franske bulldogs :: Opdragelse-
Gå til: